DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

7. třída

Speciálně pro Lůďu je tady tabulka na druhy vedlejších vět:)

Zlatíčka,aby vám nebylo líto, že písemku z pohádek píšeme až příští pátek, máte tu ode mě dáreček - kompletní prezentaci o pohádkách:) Hezkou zábavu:)

 

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Pozvánka na prosincové promítání je konečně tady:)

Přijďte, už se na vás těším:)

 

 

Kdo rád čte na PC, může zkusit tyto stránky, jsou zde volně ke stažení knihy, které máte v seznamu doporučené četby. Nemusíte nikam chodit, stačí pár kliknutí a můžete číst :)

http://www.mlp.cz/cz/projekty/on-line-projekty/knizky-nejen-do-skoly/

http://www.mlp.cz/cz/projekty/on-line-projekty/karel-capek/

 

 

Kdo někam založil naši "svatou" tabulku, může si vytisknout tuhle:)

8.9.2012

Doporučená četba pro 7. ročník

(Z následujících titulů si vyberte v každém pololetí dva, ze kterých bude zápis v kulturním deníku. Vybírejte prosím pokaždé  z jiné kategorie:)

Próza:

  1. Karel Čapek: Válka s mloky
  2. Božena Němcová: Divá Bára
  3. Tove Janssonová: Tatínek píše paměti (nebo cokoli o Muminech)
  4. Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce
  5. Eduard Petiška: Staré řecké báje a pověsti
  6. Jan Werich: Fimfárum
  7. Stanislav Rudolf: Metráček
  8. Lewis Carrol: Alenka v říši divů

Poezie:

  1. Karel Jaromír Erben: Kytice

Komiks:

  1. František Skála: Velké putování Vlase a Brady
  2. Pavel Čech: Dědečkové
  3. Petr Sís: Zeď

14.5.2012

Milí sedmáci,

tady je několik obrázků z Mandevillova vymyšleného středověkého cestopisu. Najdeme tam lidi se dvěma hlavami, dlouhýma ušima, s očima na ramenou... Pan Mandevill mě bujnou fantazii:)

                  

                      

 

Další obrázky jsou z cestopisu Marca Pola, jemuž nikdo nevěřil:(

   

 

 

     

3.4. 2012

Milí a drazí:),

příblížila se nám čtvrtletní písemka (11.4.), proto se pečlivě připravujte.

Na co?

1) Diktát/doplňovačka

2) Pravopisné cvičení (i/y)

3) Druhy vedlejších vět (šestice, kterou jsme dosud probrali)

4) Určování vět hlavních a vedlejších

5) Orientace v textu a porozumění

6) Určování větných členů

7) Literatura - pohádky (učte se z materiálu, který jste si zpracovali na netu, ze sešitu, mrkněte, co jsme četli, zavzpomínejte na otázky z pohádkového kvízu)

Přeji všem hodně zdaru:)

13.3. 2012

Milí sedmáci, nezapomeňte na domácí úkol do literatury - originálně přepsat pohádku (viz čítanka a pohádka o Červené Karkulce:). Zde je pár tipů, s čím by se dalo pěkně pracovat:
1) Co třeba udělat z ženských postav mužské a naopak? (Popelák, Sněhurák, rytířka na bílé klisně:)))
2) Převést pohádku do dnešní doby (princ má motorku nebo porsche, trpaslíci pracují v továrně...)
3) Pohádka se může odehrávat v neobvyklém prostředí (škola, panelák, skládka:)))
4) Zkuste udělat ze záporáků klaďasy (vlk nechtěl sežrat Karkulku, ale jen si pokecat, čarodějnice je stará osamělá dáma, ne zlá babice atd.)

9.3.2012

SEDMÁCI, nezapomeňte na úkol - přepsat jakoukoli pohídku netradičním, vtipným a "free" způsobem. Těším se na výsledky:)

4.3.2012

Milí sedmáci, NEZAPOMEŇTE prosím přinést v úterý svou oblíbenou knihu spolu s komentářem v rozsahu asi deseti řádků. Doufám, že díky vaší spolupráci bude knižní setkání úspěšné ;)

29.2.2012

SEDMÁCI, připomínám úkol na pátek - zpracovat komiks na téma pohádka. Kdo si neví rady, může se inspirovat v čítance. Těším se na vaše díla:)
SEDMÁCI, vaše zítřejší písemka bude vypadat takto : dostanete soubor vět a vaším úkolem bude určit, které jsou podmětné a které předmětné.
21.2.2012
SEDMÁCI, nezapomeňte na zítra do slohu přinést subjektivně zabarvený popis na téma Moje oblíbené místo nebo Moje oblíbená věc. Rozsah 1 stránka.

15.2.2012

Texty zítřejšího pravopisného cvičení:

1. verze:

Toto je nesm__sl, m__sl__me si o tom něco jiného. Tableta se pol__ká celá, zap__jte ji vodou nebo l__monádou. Ptakop__sk žije v __ustrálii. V__děl jsi film V__mítač ďábla? Neop__rej se o tu om__tku! Dob__tek je skup__na sudokop__tníků. Vyraz__me na mal__ v__let. Mám mu v__kat, nebo tykat? Ty jsi vážně blázniv__ kluk. Ten obraz v__sí moc v__soko. Koup__l jí prsten s bíl__mi drahokam__.

2. verze:

Jsou to mil__ lidé a ten jejich s__nek je tak roztomil__! Vypl__vni tu žv__kačku! Brz__ budeme muset v__ndat z__mní oblečení. Znáš prav__dla s__lničního provozu? Netop__ři se orientují podle odrazu vlastního p__skání. P__chavky sbíráme pouze malé, uvnitř b__lé. V zimě je v b__tě velm__ vlhko. L__bí se mi jednoduchý náb__tek. Je m__ to moc l__to. Nebuď l__ný a pojeď s námi na v__let! Vítek mluv__ plynně dvěma ciz__mi jaz__ky.

13.2.2012
Chválím většinu sedmáků za pěkné vypracování úkolu na počítačích - někteří umí opravdu výborně hledat ;)

19.1.2012

Milí sedmáci,

pro lepší zapamatování vaší oblíbené Kytice doporučuji zajít do knihovny a mrknout se na její komiksovou verzi. Je velmi zajímavě výtvarně pojatá a věřím, že se bude líbit;)

 

Info k pololetní písemce

Mluvnice:
Diktát, pravopisné cvičení (shoda přísudku s podmětem, pravopis i/y po vyjmenovaných slovech, -je-/-ě- atd.) Základní skladební dvojice. Určování větných členů (podmět, přísudek, předmět, přívlastek, příslovečné určení). Věty jednočlenné a dvoučlenné. Větný ekvivalent.

Literární výchova:
Zeptám se na něco, co jsme četli a s čím jsme pracovali (např. vznik příjmení, něco z projektu atd.). Mohu zařadit také nějakou doplňovačku, případně spojování autor - dílo.

Sloh:
Popis krajiny nebo pracovního postupu

Orientace v textu


Písemka bude rozdělena na A,B.
Kdo v hodinách dává pozor, nebude mít problém:)

Doporučuji, abyste si prošli cvičení v učebnici, která jsme dělali - může se stát, že diktát a většina použitých textů bude odtud.

Přeji hodně štěstí:)