7. třída
Speciálně pro Lůďu je tady tabulka na druhy vedlejších vět:)
Zlatíčka,aby vám nebylo líto, že písemku z pohádek píšeme až příští pátek, máte tu ode mě dáreček - kompletní prezentaci o pohádkách:) Hezkou zábavu:)
Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...
Pozvánka na prosincové promítání je konečně tady:)
Přijďte, už se na vás těším:)
Kdo rád čte na PC, může zkusit tyto stránky, jsou zde volně ke stažení knihy, které máte v seznamu doporučené četby. Nemusíte nikam chodit, stačí pár kliknutí a můžete číst :)
http://www.mlp.cz/cz/projekty/on-line-projekty/knizky-nejen-do-skoly/
http://www.mlp.cz/cz/projekty/on-line-projekty/karel-capek/
Kdo někam založil naši "svatou" tabulku, může si vytisknout tuhle:)
8.9.2012
Doporučená četba pro 7. ročník
(Z následujících titulů si vyberte v každém pololetí dva, ze kterých bude zápis v kulturním deníku. Vybírejte prosím pokaždé z jiné kategorie:)
Próza:
- Karel Čapek: Válka s mloky
- Božena Němcová: Divá Bára
- Tove Janssonová: Tatínek píše paměti (nebo cokoli o Muminech)
- Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce
- Eduard Petiška: Staré řecké báje a pověsti
- Jan Werich: Fimfárum
- Stanislav Rudolf: Metráček
- Lewis Carrol: Alenka v říši divů
Poezie:
- Karel Jaromír Erben: Kytice
Komiks:
- František Skála: Velké putování Vlase a Brady
- Pavel Čech: Dědečkové
- Petr Sís: Zeď
14.5.2012
Milí sedmáci,
tady je několik obrázků z Mandevillova vymyšleného středověkého cestopisu. Najdeme tam lidi se dvěma hlavami, dlouhýma ušima, s očima na ramenou... Pan Mandevill mě bujnou fantazii:)
Další obrázky jsou z cestopisu Marca Pola, jemuž nikdo nevěřil:(
3.4. 2012
Milí a drazí:),
příblížila se nám čtvrtletní písemka (11.4.), proto se pečlivě připravujte.
Na co?
1) Diktát/doplňovačka
2) Pravopisné cvičení (i/y)
3) Druhy vedlejších vět (šestice, kterou jsme dosud probrali)
4) Určování vět hlavních a vedlejších
5) Orientace v textu a porozumění
6) Určování větných členů
7) Literatura - pohádky (učte se z materiálu, který jste si zpracovali na netu, ze sešitu, mrkněte, co jsme četli, zavzpomínejte na otázky z pohádkového kvízu)
Přeji všem hodně zdaru:)
13.3. 2012
9.3.2012
4.3.2012
29.2.2012
22.2.2012
15.2.2012
Texty zítřejšího pravopisného cvičení:
1. verze:
Toto je nesm__sl, m__sl__me si o tom něco jiného. Tableta se pol__ká celá, zap__jte ji vodou nebo l__monádou. Ptakop__sk žije v __ustrálii. V__děl jsi film V__mítač ďábla? Neop__rej se o tu om__tku! Dob__tek je skup__na sudokop__tníků. Vyraz__me na mal__ v__let. Mám mu v__kat, nebo tykat? Ty jsi vážně blázniv__ kluk. Ten obraz v__sí moc v__soko. Koup__l jí prsten s bíl__mi drahokam__.
2. verze:
Jsou to mil__ lidé a ten jejich s__nek je tak roztomil__! Vypl__vni tu žv__kačku! Brz__ budeme muset v__ndat z__mní oblečení. Znáš prav__dla s__lničního provozu? Netop__ři se orientují podle odrazu vlastního p__skání. P__chavky sbíráme pouze malé, uvnitř b__lé. V zimě je v b__tě velm__ vlhko. L__bí se mi jednoduchý náb__tek. Je m__ to moc l__to. Nebuď l__ný a pojeď s námi na v__let! Vítek mluv__ plynně dvěma ciz__mi jaz__ky.
13.2.2012
19.1.2012
Milí sedmáci,
pro lepší zapamatování vaší oblíbené Kytice doporučuji zajít do knihovny a mrknout se na její komiksovou verzi. Je velmi zajímavě výtvarně pojatá a věřím, že se bude líbit;)
. Mohu zařadit také nějakou doplňovačku, případně spojování autor - dílo.
Orientace v textu
Doporučuji, abyste si prošli cvičení v učebnici, která jsme dělali - může se stát, že diktát a většina použitých textů bude odtud.
Přeji hodně štěstí:)